تیتر خبرها

بیمارستان‌های غرب استان تهران پاسخگوی نیاز جمعیت یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر نیست

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیمارستان‌های غرب استان تهران پاسخگوی نیاز جمعیت یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر نیست.
اشتراک گذاری
09 تیر 1399

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا بیان اینکه تعداد بیمارستان‌های غرب استان تهران، پاسخگوی نیاز جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد نیست، اظهار کرد: در حال حاضر سه بیمارستان در حال احداث در منطقه وجود دارد که دولت باید اعتبار ویژه برای به سرانجام رسیدن این بیمارستان‌ها را تخصیص دهد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط شیوع و پیک دوم بیماری کرونا نیاز مبرم به بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها ضرورت دارد، افزود: با افتتاح بیمارستان‌‎ شهرقدس، بیمارستان ملارد و بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار، می‌توان بخشی از نیازهای منطقه را پاسخ داد. جمعیت این منطقه افزون بر یک میلیون ۶۰۰ هزار نفری که ساکن هستند، ۳۰۰هزار تبعه افغان نیز دارد که برای آن‌ها نیز باید برنامه داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای کشوری باید به ازای هر یک هزار نفر، ۲.۲ تخت باید وجود داشته باشد، ادامه داد: با افتتاح این سه بیمارستان، این رقم در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد به ۰.۷ خواهد رسید.

حق وردی اضافه کرد: در حال حاضر در شهر قدس یک بیمارستان و در شهریار دو بیمارستان تأمین اجتماعی و بیمارستان امام سجاد(ع) فعال هستند و بیمارستان نور نیز با تلاش بخش خصوصی ایجاد شده ولی چون جمعیت در منطقه بسیار بالا است، ضرورت دارد سه بیمارستان در حال ساخت به این ظرفیت اضافه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره زمان بهره برداری سه بیمارستان در حال ساخت، اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به اتمام عملیات ساختمانی بیمارستان‌های  شهرقدس و ملارد این دو بیمارستان تا دو ماه آینده افتتاح و آماده بهره برداری شود؛ اما  بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دولت باید عنایت ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد تا مشکلات بهداشت و درمان غرب استان تهران به حداقل برسد./

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.