تیتر خبرها

نقاط ضعف و قوت تقسیمات شهری شهریار از زبان رئیس شورای شهر

حسین حق‌وردی، رئیس شورای شهر شهریار، تقسیمات شهرستانی شهریار به 7 شهر را از منظر حاکمیت محلی یک نقطه قوت و از لحاظ پیگیری مباحث و طرح‌های کلان، دارای ایراد و نارسایی عنوان نمود.
اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1393

حسین حق‌وردی، رئیس شورای شهر شهریار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به وسعت منطقه‌ای و کثرت جمعیتی شهرستان شهریار اظهار داشت: تقسیم‌بندی شهری در شهرستان شهریار از لحاظ حاکمیت محله‌ای یک نقطه قوت است اما در مباحث کلان و یکپارچه، اشکالاتی به آن وارد است.

وی در ادامه افزود: در پروژه‌های کلان، به دلیل وجود ۷ شهرداری در این شهرستان، گاه سیاست‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده آنطور که باید با یکدیگر هماهنگ و یکپارچه نیست و در پیگیری طرح‌ها، باعث ایجاد مشکلات و دشواری‌هایی می‌شود.

حسین حق وردی در ادامه عنوان کرد: شهرداری‌های همجوار در مقایسه با منطقه مرکزی این شهرستان، از لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند و ناچارند برای تأمین هزینه‌های جاری خود، به فروش تراکم بپردازند.

رئیس شورای شهر شهریار خاطر نشان کرد: تقسیم بندی‌های شهرستان‌ها در حیطه اختیارات و شرح وظایف وزارت کشور است و شورای شهر یا شهرداری امکان ورود و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل این‌چنینی را ندارد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.