تیتر خبرها

بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی شهریار در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد/ خسارت سرمازدگی باغات شهریار پرداخت می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی شهریار در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد از پرداخت خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهرقدس خبر داد.
اشتراک گذاری
04 اردیبهشت 1400

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست بررسی مشکلات زیربنایی شهرستان‌های ملارد، شهریار، قدس با حضور علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین حق وردی نماینده مجلس و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی از جمله اسماعیل نجار؛ رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، مهدی جمالی نژاد؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، رضا انجم شعاع؛ معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو و همچنین تعدادی از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

علی نیکزاد در تشریح این نشست به سفر خود به شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس برای کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: در این سفر موضوعاتی در خصوص مشکلات بهداشتی، حمل و نقل، کشاورزی و تأمین آب و مسائل مختلف مطرح شد و امروز هم در همین راستا جلسه‌ای با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی برای بررسی و پیگیری مصوبات سفر مذکور برگزار کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه ساخت بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی حوزه انتخابیه شهریار اظهار کرد: این بیمارستان را آقای هاشمی رفسنجانی در دولت خود کلنگ‌زنی کرده که متأسفانه با گذشت دولت‌های مختلف هنوز به اتمام نرسیده است از این رو با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشور قول دادند این پروژه را تا قبل از اتمام دولت آقای روحانی به اتمام رسانده و تحویل مردم دهند.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهرستان‌ شهریار، ملارد و شهرقدس به تهران افزود: با توجه به حجم بالای ترددهای میان این منطقه و تهران مقرر شد معاون عمرانی وزیر کشور ظرف یک ماه آینده جلسه‌ای برای بررسی وضعیت حمل و نقل این منطقه و همچنین اتصال خطوط ریلی و مترو تهران به این شهرستان‌ها برگزار نماید.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه درآمد مردم منطقه شهریار، ملارد و شهر قدس از محل باغداری است، در جلسه امروز مقرر شد مجوز فنس و دیوارکشی به افرادی که زمین‌های با متراژ بالای ۳ هزار متر تحت تملک خود دارند، داده شود. همچنین مقرر شد خسارت وارد شده حاصل از سرمازدگی به باغات و محصولات کشاورزان پرداخت شود. از طرفی پرداخت وام کشاورزان خسارت دیده نیز استهمال شود.

نیکزاد تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد رئیس مدیریت بحران کشور برای مدیریت آب‌های سطحی و پیشگیری از وقوع احتمالی سیلاب با پیگیری‌های نماینده مردم ملارد، شهریار و شهرقدس اقداماتی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با توجه به اینکه جمعیت مردم این منطقه حدود دو میلیون نفر است، یک نماینده به تنهایی برای پیگیری مشکلات مردم این منطقه کافی نیست لذا مقرر شد در مجلس پیشنهادی برای افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و شهرقدس داده شود، چرا که در برخی از استان‌ها با این میزان جمعیت بیش از ۷ نماینده مجلس مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب شرب و کشاورزی حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و شهرقدس گفت: در جلسه امروز مقرر شد معاون وزیر نیرو موضوعات مربوط به آب شرب و کشاورزی این منطقه را به همراه آقای حق‌وردی پیگیری کرده و برای ابلاغ به دستگاه‌ها به ما ارسال کنند. از طرفی برای پیگیری مصوبات این نشست یک ماه آینده نیز جلسه‌ای خواهیم داشت.

حسین حق وردی نیز در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از نایب رئیس مجلس برای حضور در حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و قدس و همچنین برگزاری جلسه جهت پیگیری مصوبات سفر نظارتی ایشان به این منطقه گفت: جلسه امروز در نوع خود بی‌نظیر بود و بنده در طول یک سال فعالیت خود چنین جلسه‌ای را مشاهده نکردم. مهم تر از برگزاری جلسه، پیگیری‌های آقای نیکزاد بوده که تأثیر بسیاری در رفع مشکلات مردم منطقه اعم از وضعیت بهداشتی، حمل و نقل، آب و … دارد.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه انتخابیه بنده با حدود دو میلیون نفر جمعیت، ام‌المشکلات استان تهران بوده که متأسفانه توجه کافی به آن نشده است لذا می‌طلبد از ظرفیت هیأت رئیسه و همچنین ریاست مجلس برای حل مشکلات این منطقه استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.