بخشی از زندگی‌نامه حسین حق‌وردی

 

انتخابات از موضوعات اساسی و اصولی ما است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جایگاه مهمّی در قانون اساسی برخوردار شده است.

امام راحل عظیم الشّأن (ره) هم در کلام و در عمل بر آن تأکید داشته و مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کرده‌اند.

مقام معظّم رهبری نیز همواره براهمّیّت انتخابات و حضور حدّاکثری و آگاهانه تأکید داشته و دارند؛ بر همین اساس هم مردم مسئولیّت خطیری در انتخاب نمایندۀ اصلح برعهده دارند و هم نامزدهای انتخابات باید با ارائۀ دیدگاه‌ها و برنامه‌های دقیق خود، بستر مناسب را برای انتخاب شایسته فراهم کنند.

از این رو زندگینامه، دیدگاه‌ها و برنامه‌های آقای حسین حق‌وردی در سه حوزۀ علمی و فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اعتقادی و اخلاقی به طور خلاصه ارائه می‌گردد و امید است زمینۀ لازم را برای انتخاب اصلح فراهم آورد:

 

۱- حوزۀ علمی و فرهنگی:

آقای حسین حق وردی تحصیلات ابتدایی تا مقطع متوسّطه را در محلّ تولّد خود در شهرستان آوج گذرانده است، پس از اتمام تحصیلات متوسّطه در سال ۱۳۶۸ با ورود به مرکز تربیت معلّم شهید بهشتی زنجان در رشتۀ علوم اجتماعی، خدمات علمی- فرهنگی خود را در نظام تعلیم وتربیت و درکسوت مقدّس معلّمی آغاز کرد، از سال ۶۸ تاکنون با نهایت جدّیّت به امر تعلیم و تربیت و تدریس اشتغال داشته و شاگردان زیادی از محضرشان کسب علم کرده و اکنون در مناصب مؤثّر مشغول خدمت هستند. وی در طول اشتغال به تدریس، هیچ‌گاه از ادامۀ تحصیل غافل نبوده و مدارج علمی را پس از دورۀ تربیت معلّم تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و در حال حاضر نیز دانشجوی دکتری رشتۀ تاریخ اسلام است. مطالعات عمیق و دقیق ایشان در زمینه‌های علمی، تاریخی و سیاسی بر قلم روان او جاری بوده و تاکنون مقالات گوناگونی به چاپ رسانده و سردبیری نشریّه‌های صادقانه، شهریار شورا و سرپرستی نشریّه تخصّصی مسکن غرب استان تهران از جمله فعّالیّت‌های علمی و فرهنگی او است.

توجّه به علم و فنّاوری، مطالعه، تحقیق و پژوهش و توجّه به نقش اساسی آموزش و پرورش به عنوان مبنای رشد و پیشرفت جامعۀ اسلامی از اولویّت های آقای حق‌وردی در حوزۀ علمی و فرهنگی است.

 

۲- حوزۀ اجتماعی و سیاسی:

ایشان با اعتقاد راسخ به مسئولیّت انسان در قبال جامعه و همنوعان خویش از ابتدای نوجوانی به صورت فعّال در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی حضور داشته و دارد. حضور مؤثّر وی در فعّالیّت‌های اجتماعی اعم ازحضور در مراسمات، تشکّل‌ها وتجمعّات مذهبی وسیاسی از جمله هیئت اُمنای مساجد، هیئت‌های مذهبی، بسیج، راهپیمایی‌ها و بویژه مسئولیّت‌های گوناگون درهیئت‌های اجرایی ونظارت برانتخابات ازسال ۶۸ تا ۸۶ از جملۀ آن‎هاست. در ادامۀ فعّالیّت‌های اجتماعی فعّال و مؤثّر، ورود ایشان به عرصۀ انتخابات شورای اسلامی در سال ۱۳۸۶بود که با  جلب اعتماد مردم توانست با کسب حدود ۷۳۰۰ رأی به دورۀ سوّم شورای شهر شهریار راه یابد و در طول دوره، خدمات مفیدی ارائه نماید و در سال ۱۳۸۹ به عنوان عضو نمونه شورای استان تهران انتخاب گردید و پس از چهار سال فعّالیّت در شورا در انتخابات نهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی شرکت نموده و با أخذ۵۴.۸۵۱  رأی در حوزۀ انتخابیّۀ شهریار- ملارد و قدس توانست افتخار دیگری در جلب اعتماد مردم بیافریند. امّا اشتیاق به خدمت صادقانه و شایسته به شهروندان عزیز از یک طرف، و اعتماد و استقبال مردمی به صفاتی چون صداقت، سلامت، ساده زیستی و کارآمدی-که از صفات بارز ایشان است- از طرف دیگر منجر به خلق افتخاری دیگر گردید و در چهارمّین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهریار با کسب ۱۸.۵۶۵ رأی بالاترین حدّنصاب آرا را در سطح شهرستان‌های استان تهران رقم زد و این حمایت بی‌دریغ مردم و تجربه و لیاقت، او را بر کرسی ریاست شورای اسلامی چهارم شهر شهریار نشاند، به نظر شما افزایش رأی چند برابری ایشان  در دو دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر شهریار چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

در سال ۱۳۹۴ نیز ایشان در حوزۀ انتخابیّۀ شهریار، ملارد و قدس نامزد انتخابات دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی بوده و قریب هفتاد هزار رأی کسب نموده؛ که متأسفانه با کمتر از ۷۰۰ رأی از ورود به دور دوم انتخابات باز ماند.

خدمات ارزنده و مؤثّر او درحوزۀ مدیریّت خویش زبانزد خاصّ و عامّ است. اتّکای وی به توانمندی‌های خود و ارتباط صمیمی با مردم در جهت پی‌گیری و حلّ مشکلات از یک طرف و پرهیز از پرداختن به امور غیرضروری، جناحی و سیاسی از طرف دیگر باعث افزایش محبوبیّت او گردیده و زمینۀ مناسبی را برای شرکت در انتخابات یازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی فراهم آورده است. آن‌چه در مبانی تفکّرات سیاسی وی وجود دارد پایبندی به قانون اساسی، پیروی از خطّ امام و اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقۀ فقیه به عنوان رکن رکین نظام مقدّس جمهوری اسلامی است.

 

۳- حوزۀ اعتقادی واخلاقی:

محبوبیّت و مقبولیّت شخصیّت آقای حق وردی در بین مردم ناشی از مایه‌های اعتقادی و اخلاقی اوست که مبتنی بر محاسبۀ اعمال در روز قیامت است و همین اعتقاد موجب شده تا وی در حوزۀ مسئولیّت خود، صداقت، امانت‌داری و وفای به عهد و پیمان را در سرلوحۀ فعّالیّت‌های خود قرار داده و همۀ تلاش و همّت خویش را صرف خدمتگزاری به مردم نماید، چرا که این کلام نغزآقا أمیرالمؤمنین علیّ ابن ابی طالب- عَلَیهِ أفضَلُ صَلَواتِ المُصَلّینَ- آویزۀ گوش اوست که فرمود: «إنَّ عَمَلَکَ لَیسَ لَکَ بِطُعمۀٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمانَۀٌ» و مسئولان نباید دورۀ مسئولیّت خود را به مثابۀ نردبانی برای پیشرفت‌های مادّی خود قرار دهند بلکه باید از این فرصت در جهت رشد و شکوفایی معنوی خود و ترقّی و پیشرفت جامعه اسلامی و رفاه مردم نهایت استفاده را ببرند.

اعتقادات درست و دقیق ایشان موجب آن شد که در سال ۱۳۹۴ حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابوتراب موسوی امام جمعۀ فقید و آن شخصیّت پارسا و انقلابی شهرستان آبیک به ایمان، تعهّد، امانت‌داری، اعتقاد به اصول اسلام و انقلاب و امام و رهبری ایشان شهادت بدهند و به جدّیّت وی در خدمتگزاری و ثبوت قدم در صحنه علم و فرهنگ صحّه گذاشته و از مردم مؤمن و ولایت‌مدار بخواهند به ایشان- که مؤمن و ولایت‌مدار هستند- رأی بدهند و اجر و پاداش خود را از خداوند متعال دریافت دارند.