تیتر خبرها
حق وردی خبر داد:

تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس از تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.
اشتراک گذاری
01 خرداد 1402

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۱ خردادماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: بررسی گزارش کمیته آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در خصوص طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیران این سازمان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای در کمیته مربوطه با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اساسنامه‌ای آماده شد که در آن به دغدغه‌ها و ضرورت‌های سازمان پرداخته شده است.

وی تصرح کرد: قانون تشکیل سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۵۹  به تصویب رسیده و این سازمان در همان زمان تشکیل شده و در طول این چند دهه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بدون اینکه تغییری در ساختار و قوانین داشته باشد، اداره می‌شود لذا در طول این سال‌ها نیازهایی در این حوزه ایجاد شده که می‌طلبد تحولی در این سازمان بر اساس نیازهای روز ایجاد شود.

حق وردی اضافه کرد: از سوی دیگر سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه تجهیزات و ابنیه از فرسودگی رنج می‎‌برد و برای این موضوع نیز در اساسنامه چاره اندیشی شده است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر نارضایتی در میان مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای موج می‎زند که با این وجود، مربیان سازمان از امتیازات آموزشی بهره مند نیستند و مانند کارمندان با آن‌‎ها مواجهه می‌شود.

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: جزئیات این طرح امروز در کمیسیون آموزش بررسی و به تصویب رسید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.